tisdag 1 januari 2013

Nytt år, nya möjligheter

Idag har jag läst en massa uppdateringar på Facebook, Twitter och några bloggar som handlar om det nya året. Att inte blicka bakåt utan att bara se framåt, att vända blad, att skriva med blyerts för att kunna ändra sig på vägen. Jag vet inte... Jag tycker nog det är viktigt att blicka bakåt, hur ska man annars kunna lära av sina misstag? Jag måste också se bakåt för att uppleva minnen. Det fina som hänt under året, det som har varit roligt, strapatsrikt, svårt och jobbigt. Jag vill se tillbaka på de människor jag träffat, vad jag har upplevt! Mina fina minnen plockar jag fram under det nya året, som små juveler, att beundra, att njuta av. Självklart måste man också blicka framåt! Jag vet att mitt nya å blir händelserikt. Jag har dryga halvåret kvar i skolan. Ett troligtvis händelserikt halvår, jag ska skriva en C-uppsats, ha praktik och förhoppningsvis bli examinerad och legitimerad arbetsterapeut lagom till sommarn! :-) WhoopWhoop!!


image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar