söndag 6 januari 2013

Gott å blandat

Lördagen var bra, som jag skrev igår hittade jag schyssta skor på rean, när jag kom hem satte jag mig ner och pluggade lite. Har ett par artiklar som ska granskas och skrivas en rapport om. Dessutom tre seminar som ska förberedas inför de nästa två veckorna. Kan säga att det är rätt intensivt nu. När jag kände att plugg koncentrationen inte längre räckte till ((typ när jag plötsligt halkar in på en massa shoppingsajter, FB och Twitter...) kände jag att det var dags att lägga av. Gick ner i min syhörna och började klippa lite tyg. Det blev lite lapp-på-lapp och plötsligt hade jag en väska... :) Provade på lite quiltning också, för första gången. Det gick sådär, min maskin är inte riktigt gjord för att hålla på så med. Men prova måste man ju!


Tycker just nu att det bästa som finns är att sy. Har massor av inspiration och lust att göra en himla massa projekt! Vet bara inte var jag ska få tiden ifrån?? Det räcker inte alltid till dessvärre...

I morse tog jag sovmorgon - igen. Är så skönt att slippa vakna till klockan, men i morgon är det dags igen. Nu är det slut på lateriet! I vilket fall, när jag kom upp så åt jag frukost i vanlig ordning, yoghurt och flingor (Yoggi passion/jordgubb - fantastiskt god!), när jag satte mig i soffan så började en film på TV - Patch Adams. Har aldrig sett den, men hört om den, så jag tittade. Den var ju verklighetsbaserad, det visste jag faktiskt inte! Bra var den, och blödig som jag är fällde jag några tårar... Det var sorgligt! På riktigt!! Mitt i gråtandet ringde telefonen, så jag svarade lite väl snörvligt, det var mamma och hon blev nästan lite orolig för om det hänt nåt! Men jag förklarade och hon bara skrattade - hon är likadan nämligen!

Mamma och pappa kom förbi sen på lite kaffe, dom kom hem från Spanien igår efter en vecka i värmen, dom firade nyår där med vänner. Blev lite avis på det, längtar nästan efter lite värme jag med. Fast just nu är det riktigt skönt, nån minusgrad och solsken - då är det rätt najs med vinter!

Nähä, nu ska jag ta tag i det där med pluggandet - så jag hinner med nåt idag...

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar