söndag 13 januari 2013

Friskis&Svettis!

Idag har vi haft en planeringsdag på Friskis. Eller planering och planering... Ett möte är väl bättre att säga. Först träffades vi bara ledare, sen hela funkis-gruppen för gruppfoto, lång och ståtlig (eh..) som jag är så fick jag stå långt bak...

Kaninmat till lunch, de var gott, kycklingsallad med pasta, men jag blev så himla mätt så jag orkade knappt hälften. Kanske har med att göra att jag faktiskt inte åtit så mycket de senaste två veckorna... Försöker krympa magsäcken efte allt hetsätande under julen med lite viktväktar-hjälp... Än så länge har det gått bra, men det är svårt när man inte lagar maten själv...

Vi fick möjlighet att testa en av våra nyheter för våren - IntevallFlex. Först tuffa intervaller i 20 minuter, som typ snabba steg, höga knän och ruscher över hallgolvet. Heeelt slut!! Sen avslutades passet med 20 minuters "flex" där det handlar om dynamisk rörlighet, yoga möter core och pilates ungefär. Här handlar det om att bli så rörlig som möjligt och ta ut rörelseomfånget så långt man kan. Jobbig men jättekul! Nu sitte jag bara i soffan och är allmänt skittrött...

Jag har packat min väska inför Luleåtrippen, åker runt åtta ikväll. Ska bli ganska skönt när man äntligen är på väg... Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar