tisdag 29 januari 2013

Fullspäckad kväll

Ibland går allt som på räls, rakt fram utan större problem, andra gånger är det mer som en stenig, gropig, grusig kostig... Idag är det en sån kostig.

Har under dagen jobbat på bra med uppsatsen, vi hade möte med vår handledare och behövde inte rätta till så fruktansvärt mycket (som vi fasade för..), så det är inlämnat för bedömning nu. Det känns helt ok! Har varit på akupunktur också, vilket också kändes bra, men har svårt att koppla av där jag ligger med nålarna istuckna överallt. Det är för många tankar som snurrar runt i huvudet hela tiden - och jag kan inte riktigt koppla bort dom! Det är tankar på uppsatsen, hur vi ska gå vidare, hur intervjuerna kommer att gå, hur vi kommer få till analyserna... Andra tankar är om den andra kursen som jag knappt har en aning om vad jag ska göra i ens! Har knappt börjat för att uppsatsen tagit massor av tid! Så är det tankar på Friskis&Svettis, hur jag ska lägga upp nästa skivstångspass, hur jag ska hinna träna in och verkligen kunna baspasset! Ännu mera tankar kommer upp om kläder till Ronjas danser, vad ska Hans och Greta ha på sig? Skalbaggarna? Rapphönsen? På detta kommer då pricken över i... Dubbla föräldramöten samma kväll... Möte för Ronja är kl 18-19. Möte för och med Emma är kl 18.30-20. Japp - nu är det hög tid för forskningen att speeda på det där med kloning...


2 kommentarer:

  1. Känner igen mig så galet mycket. Då måste man bara ta en paus och andas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det ju! Man får aldrig glömma bort att andas, och njuta lite av nuet. Hur eller som kommer ju aldrig denna stund tillbaka...

      Kul att se dig här! <3

      Radera