onsdag 9 januari 2013

Seminarium och musik

Vaknade i morse med en sjuhelsikes huvudvärk, sovit illa och är täppt i näsan... Önskar den här förkylningen kunde antingen försvinna eller bryta ut ordentligt så man blev riktigt sjuk.. Men nä, nu hattas det fram och tillbaka. Skit! Jaja, nog klagat nu ♥, idag var det dags för ett av dom sista seminaren vi har i denna kurs, det handlade om förbättringsarbete, något som är viktigt att jobba med i många olika yrkesgrupper. I vår kvalitetspolicy för mitt framtida yrke står det svart på vitt att vi ska ägna tid och kraft åt detta. Vi fick själva lämna in frågor för diskussion som handlar om förbättringsarbete på något vis, det var ganska skilda frågor vilket var riktigt spännande. Tyvärr fick jag inte så mycket svar på min egen fråga, som handlade om förebyggande arbetssätt, nästan alla andra handlade mer om rutiner, arbetsterapeutprogram och utvecklingsarbete. Men i vilket fall så är det nedräkning nu...

När seminariet var över gick jag ut en sväng med vovven innan jag lade mig i soffan för att försöka sova bort huvudvärken... Vaknade när Emma kom hem vid 3-tiden.. Ooops! Hela eftermiddagen bara försvann! Men inte huvudvärken -.- Lyckades ändå laga mat, dillsjuden torsk med räkor och pressad potatis, in med ett piller mot huvudvärken och nu, äntligen känner jag mig som en människa igen! Började lyssna in lite musik till kommande Friskis-pass och det är ju svårt att välja som vanligt. Man måste ju räkna  takter så det blir rätt rörelse till rätt takt, och vissa är jättelätta att hitta, dom man kör lite kondition till är lätta, det är värre att hitta bra låtar man kan styrketräna till, armhävningar till en lugn ballad är inte alltid så pushigt...Så jag letar runt. Har du en favvolåt att träna till? Tipsa mig gärna!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar