lördag 12 januari 2013

Lördagsmys


Har pysslat, precis som vanligt! Men igår satt jag och svor som en borstbindare, Min #%/&%#"(/= symaskin har börjat hacka och bråka med mig. Stygnen blir lösa och hoppiga på undersidan, och trasslar sig med jämna mellanrum så det blir en stor snårskog med tråd. Helvetes, jävla skitmaskin... Får väl ta och lämna in den på service, men det kostar både tid och pengar, jag vill ju sy massor!! Har ju så många idéer jag vill göra och skapa!! Visserligen kan jag inte sy på några dagar ändå nu, jag åker upp till Luleå i morgon kväll och blir borta till onsdag. Dessvärre hinner jag inte lämna in  den förrän jag kommer tillbaka eftersom dom har stängt idag. Så då dröjer det ännu längre. Usch vad besviken jag är. Kanske jag kan låna mammas symaskin så länge?? ☺

Ikväll blev vi bjudna till mamma och pappa på middag, det skulle visst bli biff och hasselbackspotatis, mums,  det ska bli sååå gott! Längtar! Ibland är det så himla skönta att bara sätta sig ned vid dukat bord och bara äta. 

Annars idag då? Jo jag bestämde mig för att ta en ledig dag, fri från plugg, fri från pyssel (DET var inte självvalt måste jag påpeka!!), har bara varit hela dagen idag. Bestämde mig för att se en film, men hittade inget på TV som var speciellt kul, så efter lite letande i lådorna efter n ågon gammal film så blev det en animerad dito, nämligen SUPERHJÄLTARNA!! En kul film, lagom såhär på lördagseftermiddagen. 

Tänkte väl ta en snabb dusch innan det är dags att gå upp till mamma. Duscha bort seglördagen.. ;)

See ya!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar