torsdag 31 januari 2013

Plugg, vovve och morgonrufs...

Igår var jag med Emma på ytterligare ett Öppet Hus - denna gång på Fryshusets gymnasium. Var med på en informationsträff om estetiska programmet med inriktning Bild och Form, dessvärre är det inte riktigt det Emma är ute efter, så jag tror inte hon kommer söka dit... Men man vet ju aldrig, kanske inte i första hand, men typ fjärde, femte..? Dessutom tyckte jag inte att läraren som pratade kändes speciellt inspirerande - men vad ska jag säga? Det är ju inte jag som ska söka... Så mamsen får nog vara tyst. Sscchh! Säg inte att jag sagt nåt!

Imorse var jag ut i vanlig ordning med Dallas, tog en lite längre promenad idag, det var rätt skönt ute, men halt så jag gick som en gammal tant och ännu en gång tänkte jag tanken att ett par halkskydd skulle vara bra att ha... Nästan hemma så fick vi syn på, eller jag fick syn på och Dallas fick nos på, brorsan som kom ut från en sidogata framför oss. Det gick ju inte att gå förbi i lugn och ro då inte, så dom fick studsa runt en stund i deras trädgård och för ovanlighetens skull så sprang dom åtminstonde ett varv runt huset! Annars numera är det mest hetstävling i vem som kan äta flest äpplen, eller beta mest gräs... Vad det nu ska vara bra för.. Bra skitig var han i alla fall när vi kom in så det blev en snabb fuskdusch, gav mig inte på huvudet idag utan bara kroppen. Lika galen för det blir han! ;)

Lyckas ibland få honom att ligga still på handduk tills han blir någorlunda torr... 
Så till min frisyr. Kan inte påstå att det brukar se okej ut på morgonen när jag vaknar, det står åt alla håll och jag är såå tacksam över att det är mössväder... Annars vet jag inte om jag vågat mig ut utan massor av hårfix på morgonen - det är ju skönt att slippa. Men jag bjuder på mej själv ändå, och försökte ta självporträtt på morgonrufset... Hicka inte ihjäl dig av rädsla, haha!! Ses!!

BUUUUU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar