måndag 28 januari 2013

Nypiffat i mitt kök

För ett tag sedan var jag på Second Hand-butiken här i stan och köpte ett vitrinskåp. Hade en idé om hur det skulle kunna bli i mitt kök med detta skåp - vitmålat och slätt förstås... Det blev inte riktigt som jag ville men jag är rätt nöjd ändå! Egentligen hade det nog varit bättre att spraymåla det, men har inte möjlighet att göra det någonstans... Köpte i alla fall nya knoppar på Indiska som matchar tapeten i köket! Så lite genomtänkt är det allt! Fick fina plåtburkar av G när jag var och hälsade på, den lilla ljusa burken med blå kanter hade hennes mamma kakor i när hon var liten - och G fyller 72 år detta år, så den har några år på nacken denna lilla plåtburk! Jag tycker i alla fall alla burkarna är jättefina! 


De blå plåtburkarna har det varit nyttopryttlar i, kaffe, risgryn, havregryn och socker... Önskar jag hade fler av dem, eller förresten, undra om det ens finns??
På sidan av skåpet satte jag min hemgjorda griffeltavla med veckans matsedel. Det är rätt skönt att planera maten för veckan, blir betydligt billigare handling och dessutom inte alls samma stress när det är dags för mat..! Appropå det är det snart dags att börja med dagens mat, ser ni vad det står? - Nudelwok... Smaskens!

1 kommentar:

  1. Oj, vad fint skåpet blev! Jag älskar också gamla plåtburkar, skulle ha många fler än jag har, men dom skall rymmas någonstans också!

    SvaraRadera