tisdag 15 januari 2013

Trök-tisdag med skratt

Vaknade upp till ett kallt Luleå. Sovit rätt ok trots att jag känner varenda fjäder i hela sängen och det har knarrat och gnällt vid varje rörelse... Jag var nog ganska trött minsann! På väg till bussen kändes det bra kallt och termometen på vägen bekräftade mina misstankar, -13 grader. Kom näästan i tid till dagens första lektion, ett seminar om evidens, alltså bevis och belägg för att det jag gör som arbetsteapeut är vetenskapligt riktigt. Spännande va?? ;-) Kan inte påstå att det är mitt favoritämne direkt.. Sen blev det lunchdags och vi gick till Teknikens hus för lite mat, idag var det getost-lasagne på menyn. Myycket gott och kladdigt! Som vanligt vid våra luncher spårade samtalet ur ordentligt... Idag handlade det om barn, graviditeter, förlossningar och adoptioner... I mycket ingående beskrivande ordalag. Speciellt kul när det sitter med två kräsmagade vid bordet. ;-)

Eftermiddagen ägnades åt information från vårt förbund, vad vi kan vänta oss framöve, hur och vad vi ska göra för att få en bra lön så småningom. Tips på CV och personliga brev, likväl som vilka frågor som kan komma på en första jobbintervju. Matnyttigt med andra ord. Slutligen kursintro inför vår nya kurs som startar på måndag. The finale. The last road. The bitter end... C-uppsats. Examensarbete. Det är det här som slutligen kommer att få mig att bli en fullfjädrad arbetsterapeut lagom till sommaren. Japp.

För att fira och avsluta det hela blev det en Caesarsallad och en Heineken på Uni:k bar och cafe,  inklusive skitsnack och nervösa skrattanfall. Blev utslängda klockan sex, gick till biblioteket för att hålla värmen eftersom vi precis missat bussen, 1 timme till nästa. Sitter nu frussen i sängen och orkar knappt hoppa in i duschen, men jag borde nog bli varm av det?!? Är nervös inför morgondagens seminar som jag känner jag inte blir klok på :-( Jaja, det blir som det blir... Imorgon åker jag i alla fall hem.

Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar