fredag 1 februari 2013

Fågelkvitter och solsken!

På vovvepromenaderna idag har det varit kallt men ljust!!!! Solen skiner, fåglarna kvittrar. Det är snorhalt på gatorna men vad gör väl det när det spritter i kroppen av vårkänslor?!? Plötsligt känns allt lite lättare, det där jobbiga fladdrar till och försvinner, och hela världen känns som den ler! Jag njuter för fulla muggar! 

Tjohoo!! Våren är på väg!!

Det är ju synd att man måste stänga in sig och jobba vidare.. Men det är så det är, jag kämpar vidare! Förresten tog jag förmiddagsledigt idag. Fick fikabesök av bästa Lena som behövde lite skrivhjälp, klart jag ställer upp! Hon ställer alltid upp för mig i tid och otid. Henne kan jag ringa närsomhelst och fråga det dummaste jag kan komma på. Hon hjälper mig i skolan, jag får intervjua och spela in henne, jag får utbyta tankar och idéer, diskutera orättvisor. Men jag får också skratta, prata allvarheter likväl som roligheter. Vi kan dricka vin och skratta natten igenom. ♥ Precis så ska vänner vara!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar