lördag 16 februari 2013

Nytt och gammalt i salig röra

Idag tog jag med mig mamsen och åkte till Älvsjömässan, där det var syfestival. Jag var i behov av mer dragkedja men också mer tyger, gärna söta små bitar i allsköns färger, så att jag kan sy mera neccessärer! Gärna lite småsaker som rosetter, blommor eller spetsar att pryda dom med också. 
Tjoho! Syfestival - here I come!!


Väl framme blir jag juh alldeles tagen av alla galet härliga färger överallt, det är tyger, tyger, tyger, spetsar, tyger, garner, pärlor, tyger, knyppling, kläder, tyger och mönster. Ett paradis för en sån som jag!! 


Kunde inte låta bli att köpa en kombibiljett, vilket gav oss inträde till både Syfestivalen och Antikmässan som var i mässhallen bredvid. Var bara tvungen att kolla lite där också, det finns lite drömmar och tankar i bakhuvudet hur jag skulle vilja göra så småningom... ;)

Gillar den här typen av lampa - fast inte riktigt den här skärmen... 


Helt uuunderbara fåtöljer!! 

Precis i tid hamnade vi vid scenen på Antikmässan, när författarna till boken Vintageparty blev intervjuade av antikexperten Pontus Silfverstolpe. Fick en sneakpeak av bokens innehåll och lite av tankarna bakom boken. Ååå, jag längtar till den kommer ut i handeln! 


Nu har jag precis kollat Mello, kan inte säga att jag var imponerad av kvällens startfält. En lät som gamla 80-talsduon Modern Talking (reinkarnation??), en annan driver med hela grjen, den tredje hann inte klart med kläderna utan fick sätta på sig mönstret istället... Jaja, jag får hoppas på sista delfinalen, nån bra låt måste ju finnas kvar!! Då ska det dessutom bli myspys. Sippa Margaritas iförd pyjamas/onepiece... Kul!!

Nu kollar Emma på Mumien - återkomsten, och jag tänker ta en sista kvällstur med min haltande kompis.
Natti, natti!! ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar