fredag 22 februari 2013

Fynd och matdags

Igår var jag på biblioteket och hämtade en reserverad bok, passade även på att fråga om mina två fjärrlån var på väg, om det överhuvudtaget gick att se. Personal gick iväg för att kolla i boklådorna och även ett nyinkommet paket, men icke - mina böcker var det inte. Hon sa det kunde ta ytterligare två veckor. Kul. Inte alls. Jag behöver böckerna NU!! Helst för flera veckor sen! Men det är ju bara att gilla läget... 

På hemväg passade jag på att gå in på en liten second-hand-butik, Bohemia, här i stan. Hittade en jättesöt the-/kaffe kanna. Inte speciellt gammal tror jag, men den var fin och jag gillar den! Passar perfekt till mitt framtida Afternoon tea.


Kom hem och satte mig vid datorn för att försöka ringa till de jag skickade studieförfrågan till i förra veckan, för att se om dom hade fått mina mail, och om de hittat någon som ville vara med i vår studie. Lyckades dessvärre inte få tag på någon. En hade gått hem och skulle vara tillbaka idag efter lunch, de andra fick jag prata in meddelande på telefonsvarare, men ingen har ringt tillbaka. Tänkte försöka nu igen, får se om jag lyckas... Trist att behöva jaga folk!

När jag satt och läste för mig själv, så fick jag på eftermiddagen ett SMS. Då hade plötsligt mina fjärrlån inkommit till bibblan, ÄNTLIGEN! så det var bara att ta sig ner dit igen. Ett jäkla springande på mej... Men nu har jag äntligen böckerna och hade tänkt sitta hela dagen idag och se om jag kan hinna ikapp, men det är svårt att koncentrera sig på läsning om E-hälsa när TV:n står på med Nickelodeon på högsta volym... Jobbigt med VABruari... 

Till middag ikväll blev det fisksoppa med saffran, så jäkla gott!!! Det här ska jag göra fler gånger - om jag kommer ihåg hur jag gjorde... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar