fredag 15 februari 2013

Pysselfredag





Idag tog jag skol-ledigt. Skickade iväg förfrågan om att vara med i vår studie igår, så nu måste vi bara vänta på att de svarar... Och jag hoppas verkligen att dom svarar! Annars får vi söka vidare efter andra möjligheter och människor som kan svara på våra frågor. På min skol-lediga dag har jag sytt lite, varit iväg till frissan och klippt lite i nacken, tränat skivstång på Friskis och sen sytt lite till. Lyssnat på massor av musik, och jag tycker det är sååå skönt! Slippa TV:n en stund, det är inte min bästa kompis, bara ett tidsfördriv när inget annat finns att göra...
Just nu är min symaskin prydd med en döskalle. En kvarleva från häromveckan när jag sydde lillebrors neccessär, den var min mall!

På förmiddagen sydde jag en uggle-neccessär till min vän Malin, hon ääälskar ugglor!!

Sen blev det dags för ytterligare en nesse, här precis nyklippta delar.

Så här blev den! Med en liten sidenros i kanten. Denna är till Veronica!

En detaljbild av sidenrosen och min "tag"!

Och så satte jag en liten söt ängel på dragkedjan!! Detaljerna är det som gör sjäva grejen!! ♥
I morgon ska jag och mamsen åka tlll Syfestivalen i Älvsjö! Får se vad jag kommer hem med - värsta är att jag önskar jag hade mer pengar än vad jag har, jag veet att jag kommer vilja ha hur mycket som helst!! 
Men ett måste är lite mera dragkedja för att jag ska kunna sy mera neccessärer! Har flera på gång...

Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar