söndag 17 februari 2013

Mera från syfestivalen

 Idag var jag tvungen att sy lite, blev så inspirerad igår på syfestivalen - jag vet att det kanske blir lite tjatigt ibland, men det är ju så himla kul!!  Idag började jag med en sminkväska av mina rester från tidigare sydda. Det blir ju alltid småbitar kvar, så dom sydde jag ihop som rutor. Det blir nog jättesött! :)




Mina inköp igår var ett gäng tygbitar, så kallade fat quarters, färdigklippta bitar i storleken 30 x 110 cm. Egentligen är de till för att klippa eller skära till rutor eller andra mönster man nu vill göra lapptäcken av. Eller åtminstonde lappteknik. Det är ganska lätt att få till en massa olika bitar i matchande färger och mönster när man köper på det viset, istället för att leta efter tyger på olika håll och köpa stora kvantiteter. Det här räcker gott för mig när jag syr småsaker, fina färger, och jag kan kombinera dom hur jag vill!! Lite dragkedja fick jag med mig hem också, och ett par meter spets, likväl som ett flertal små söta rosetter i olika färger. Dom kan jag sy på som prydnader lite här och var på mina alster!


Här en close-up på några av tygerna. Är dom inte fina?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar