lördag 2 februari 2013

End of part I... eller lördag om man så vill


Råkade hamna en påse "Cheez hearts" i korgen också..
Idag fick jag ett litet ryck, fick för mig att baka. Så sagt och gjort, tog mig till affärn för allt det nödvändiga som jäst och smör bland annat. Slängde ihop degen med min kära mixer.

Sen var det bara att vänta, baka ihop, vänta igen... Ja, ni vet ju hur det går till... Men man hinner ju göra lite under tiden. Läsa lite artiklar och annat, som jag varit slarvig med i veckan..
Deg på jäsning..

Både kanelbullar och ...?

...runda bullar som blev...

..mumsiga semlor! Mello-mys!

Tur att det är träning i morgon.. 

Första delen av Mello var ikväll, nåt som jag verkligen gillar, jag längtar varje år! Trots varierande kvalitet på låtarna så är det ju det som är själva grejen! Att få klaga på bottennappen, sucka och undra varför kom den låten med?? så är det ju lika kul när det väl kommer nån låt som man bara ääälskar! Just idag var favoriterna David Lindgren och Yohio! Och gissa vilka som gick vidare! Tjoho! ☺

Nu börjar ögonlocken gå som kolibri-vingar... Undrar om det är dags att gå och sova då?!? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar