fredag 15 februari 2013

Faran över och Afternoon tea

Det verkar som att faran är över, jag klarade mig från diverse oönskade utsöndringar från kroppen... Vet inte om det var vitpepparkornen, samarinen eller en god natts sömn i kombination med kvällsfasta som gjorde det, men glad är jag i alla fall! Det finns ingen värre sjuka än magsjuka...

Igår kväll, när jag låg på soffan och tyckte synd om mig själv slötittade jag på TV, och det var ett av favoritprogrammen Hela England bakar. Igår var det finaldags och de bakade en massa småsaker som skulle serveras på ett Aftenoon teaparty. Vad sugen jag blev på att hålla ett teaparty! Med engelska scones, citronmarmelad, mjuka kakor, minipajer och annat småplock. Allt serverat på vackra fat med blomstergirlanger och guldkant. Sirliga koppar och en eller två vackra tekannor. Blekrosa servetter med rosor. Mingelmusik, dämpat sorl blandat med höga skratt, klingandet från skedar som rör om i kopparna...

Jag tror bestämt det blir ett Aftenoon teaparty snart!! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar