söndag 24 februari 2013

Mellokväll

Gårdagskvällen tillbringades hos Marie, iförd pyjamas och upplagd för Schlagerkväll! Vi körde knytis och jag tog med mig piroger med skinka, purjolök och ädelostfyllning. Smarrigt! Annat som dök fram på bordet var krustader, fyllda tomater, mördegsknyten, bruchetta och lite annat smått och gott...


Marie, Maria, Lovisa
Det blev mycket skratt, snack, sjung-med och grandios sågning av flera deltagare i 4:e delfinalen av Mello... Kan ju lugnt påstå att Army of Lovers scenkläder lämnade alldeles för lite åt fantasin, (men bakgrundsdansaren gick helt klart att titta på... ;)) Min vana trogen blödde jag näsblod, fattar inte varför... Vi fick oss alla ett gott skratt i alla fall!






Sen var det dags för våra Strawberry Daquiris, Marie fick lite hjärnsläpp och började pytsa i fem glas -  "undrar om det räcker till alla...?" Fast vi var ju bara fyra... Kanske Mollgan skulle ha en drink också?!?


Och vissa dricker ju fortare än andra... ;) Törstig?


Var hemma vid halvtre inatt/morse, somnade som en klubbad och vaknade framåt tio-tiden. Tänkte på stackars Marie som skulle upp tidigt och flytta åt dottern... Jösses.. Den dan närmar sig också, rätt var det är så flyttar barna ut, och vad gör man då? Äh, det kan jag inte tänka på nu. Än så länge är det nog rätt många år kvar! Börjar med gymnasiet, där Emma snart ska på antagningsprov inför... Pirrigt och nervöst förstås, men det kommer nog att gå jättebra! 

Efter min träning ikväll var det fullmåne och stjärnklart, så jag tog med mig bägge tjejerna i bilen och drog runt Ringvägen för lite fotografering. Upptäckte att det hade varit bra med ett stativ för mörkerfotografering...  Men man kan ju improvisera. Använde mig av biltaket, motorhuv och diverse stenar där jag pallade upp kameran med vantarna... Funkar det med! 
Och en fullmåne är fantastisk, och ger helt suveränt ljus!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar