fredag 1 mars 2013

Sotare och cupcakes

Idag har jag frusit massor - det var så himla kallt inne, och ute blåste det halv storm.. Då och då tittade solen fram och då var det jätteskönt, men sen frös jag igen. Såna dagar är det inte alls roligt med vovvepromenader... Hellre då ligga och mysa i soffan och klia bakom lilla örat.

Fick hem en lapp häromdagen som talade om att sotaren skulle komma just idag, typiskt, jag som hade tänkt ta sovmorgon... Jaja, vad gör man inte? Så jag gick upp vid åttatiden så jag skulle hinna ut med Dallas och äta min smoothiefrukost och läsa morgontidningen (världsbladet.. verkligen..). Sen tittade jag noggrannare på lappen och såg att han skulle komma någonstans mellan 11-14. Emma erbjöd sig snabbt att ta lunchpromenaden så att hon inte skulle behöva öppna om nu eventuellt sotarn skulle komma ;)
Nu hann hon både ut och tillbaka igen innan han kom, men det vet man ju aldrig.

Smoothiefrukost & Världsblad
 På eftermiddagen var jag och körde mitt skivstångspass på Friskis, det känns i kroppen att det inte är lika regelbundet längre, jag blir inte mycket starkare men jag behåller det jag har... Får en rejäl träningsvärk varje gång bara. Önskar tiden och orken fanns för att klara av nåt pass till i veckan! Cirkelgym kanske? För att orka är det nog inte så dumt.

Till middag blev det hemmagjord pizza med kalkon och salami på. Blandade sen både Mozzarella och Cheddarost och det blev så jäkla gott! Slängde dessutom ihop en pizzasallad till för lite autentisk style ;) Efter maten skalade jag en massa potatis som ska kokas inför ett försök att göra kroppkakor i morgon... Får se om jag och min kära mams lyckas!

Jag och Emma har ju suttit de senaste torsdagskvällarna framför TV:n och tittat på Hela Englad bakar och blivit så himla sugna på att baka både det ena och det andra. Så vi tog fram min bok (som jag bara bläddrat i tidigare) Dekorerade Tårtor till Fest, av May Clee-Cadman, som jag köpte på bokrea för nåt år sedan. Där finns såna otroliga bakverk att man blir alldeles matt bara av att se dom.. Vi hittade i alla fall ett recept till cupcakes, botten är en chokladkolakaka, och ovanpå spritsade vi en smörkräm med lakritssmak och touch av chili... Köpte dessutom sockermassa att göra små dekorationer med, så nu skulle det minsann bli finfina cupcakes!


Här blandas smör med mörk choklad, snabbkaffepulver och vatten:



Några av de cupcakes som bara var roliga att göra, de som liksom blev över att leka med...:



Dom "riktiga" cupcakesen med spritsad smörkräm och noggrannare dekorationer blev såhär:


Det var verkligen jätteroligt att baka sånt här, kanske skulle försöka sig på lite finare varianter då och då. Vem vet vem som kommer på besök? Detta får i alla fall bli efterrätten i morgon (kan kanske vara bra med nåt mättande ifall inte kroppkakorna blir något bra..). 

Hörs då!! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar