söndag 10 mars 2013

En helt vanlig helg

Denna helg har det inte hänt så himla mycket. Fredag var mamsen här, jag hjälpte henne färga håret och sen bjöd hon oss på pizza. Skönt att slippa laga mat... Kollade på TV, som vanligt. Lördag gick jag in på klädförmedlingen och skulle se om det fanns några jeans till mej, men hitade inga jag gillade. Tog en sväng till Röda Korsets "loppis" för att kolla in utbudet, men inget speciellt där heller. Köpte en gardin bara, men den ska jag klippa sönder... ;-) Perfekt som fodertyg i mina nessar!

Som alltid på lördagar hade Ronja dansträning och eftesom jag är en av de klädansvariga för dansgruppen packade jag upp en massa kläder och började leta upp nytt till majföreställningen! Glitterkläder stod på önskelistan! Tjejerna blev klara tidigt så det var skönt, åkte hem, åt grillat till middag och sen var det dags för Mellofinal! Bänkade oss med godis och bubbelvatten... Tyckte startfältet var helt ok, vinnaren likaså. Han var så söt, lilla Robin, när han inte riktigt fattade att han vann, det var så härligt äkta! Fast sen tyckte jag Josefin gjorde bort sej när hon intervjuade honom efteråt, när han sa att låten kanske har chans att vinna Eurovision, och hon kommenterar: "det tror jag inte SVT vill!" Snacka om att göra hål i bubblan!

Söndagen var lugn, mest suttit i soffan och kollat på TV, några promenader med vovven och avslutade helgen med ett baspass på Friskis. Det var min helg det. Totalt händelselös, men det var jäkligt skönt! Vad har ni gjort i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar