fredag 29 juli 2016

Vallvik

På förmiddagen idag åkte vi en sväng till Bollnäs, eftersom jag behöver de där stövlarna... Hittade ett par fina rosa på Albert & Herbert (!), där vi också hittade en parasollfot (yey!) och lite annat smått och gott. Tog även en tur till både Jysk och Rusta för att se om det fanns dynor till våra stolar med låg rygg, vilket hittills har varit jättesvårt! Och lyckan var med oss, det fanns äntligen dynor på rea på Jysk som passar våra stolar, tjoho!

Efter vi kom hem blev det ännu en dag av jobb, jag fortsatte få fram plattorna framför huset och Robban gick lös med trimmern på baksidan. Efter några svettiga timmar åkte vi ner till Järvsjön för att svalka av oss lite, så himla skönt och behövligt med ett dopp i det härliga vattnet. Det är verkligen en fantastisk sommar vi har i år...

Åkte sen en sväng till Ljusne för att handla lite, lokalisera utomhusbadet och reka lite terräng helt enkelt. Svängde inte tillbaka samma väg som vi kom utan åkte rakt fram mot Vallvik där Robbans faster bor. Vi hade lite tur eftersom de faktiskt var hemma, hade kommit hem från en lång bilresa ända till Abisko igår! Så vi fick lite kaffe och kollade sen in det härliga båthuset de har i den lilla fiskehamnen. Här fanns två mindre båtar och två fiskebåtar som fasters man byggt själv, galet imponerande måste jag säga! Det var så himla mysigt, en härlig balkong på övervåningen, en liten verkstad för att sy nät och en himla massa annat fiskebråte...


Kom hem strax efter 18 då det blev dags att sätta igång med maten, hemmagjorda hamburgare och lite tillbehör, supergott! Upptäckte att det börjar krypa myror mellan mina nyrensade trädgårdsplattor så jag fick slänga på lite Myrr, så nu har jag ett vitt rutmönster framför stugan.. Så fint så... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar