fredag 22 juli 2016

Stughäng

Åkte upp till stugan igår, jag, Emma och Ronja, var väl framme strax efter ett på eftermiddagen. Packade upp, och satte oss sen vid bordet på framsidan och bara andades ut. Och in. Frisk luft fyllde mina lungor och jag kände pulsen gå ner och hela jag blev lugn. Jag älskar verkligen den här platsen!

Försökte göra iordning lite inne, lade på en ny klädsel på 80-tals-soffan så den blev vit (mycket bättre), la in matvarorna i skafferi och kyl. Planerade lite inför dagens besök (mamma och pappa kommer hit över helgen, jätteroligt!). Vi lagade lite mat, åt ute, fixade lite snacks och försökte se på film. Upptäckte då att DVD'n var trasig... Fasen också, vi som inte har någon TV ännu heller. Så det var att koppla upp datorn till mobila bredbandet och kolla en film där istället. Gick några GB, men vad gör man inte. Kan köpa nya... ;)

Idag har jag förväntat mig fint väder så att vi kunde åka till utomhusbadet i Ljusne, men jag vet inte jag. Just nu är det disigt och halvmulet. Solen vill inte helt igenom molnen så det kanske inte är jätteskönt att ligga och sola? Vi får väl se.

Lägg till bildtext

Vardagsrummet med den klädda 80-talssoffan!

Le kitchen - där tjejerna väntar på att maten skall bli klar. Eller kollar dom nätverket... ;)

Den välkomnande hallen. En kökssoffa som man faktiskt kan sova i om man skulle få många gäster... 

Skål! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar