torsdag 28 juli 2016

Toktorsdag

Jag förstår inte var tiden tar vägen... Efter frukost åkte vi till Söderhamn (igen), denna gång för att leta efter ett par gummistövlar till mig så jag kan gå ut i skogen, och en parasollfot till stora parasollet så att det inte ramlar omkull... Vi hittade inget av det... Förstår inte hur svårt det ska vara?!?

Vi kom däremot hem med lagningssats till cykeln, en ny tillbringare till sodastreamern, en flaska till hemkokt saft. När vi kom hem hann vi inte göra mycket förrän Mia och Conny kom förbi (Robbans syssling och man) som för övrigt hjälpt oss hur mycket som helst den senaste tiden. Vi fick bjuda på hembakt sockerkaka och kaffe, hann prata bort en stund innan de tyvärr var tvungna att åka hemåt igen. Detta trots att vi försökte muta med både Gin och Tonic och middag... ;)

När vi blev ensamma igen klippte Robban vår stora gräsmatta och jag satte igång med mat, kokade svartvinbärssaft och diskade efteråt. Sen passade jag på att kantklippa stenaltanen också, nu när vi fått hem lite redskap som fungerar. Förstår inte var dagarna tar vägen bara...

Del av gårdagens skörd - kantareller och krusbär. 

Svartvinbärssaft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar