lördag 16 juli 2016

Mysdag i stugan

Efter frukost ute i det gröna så var det dags för  Operation röjning som har fortsatt idag. Eltrimmern gick varm efter Robban gått bet på att starta den bensindrivna... Fick tag i kära Christer (Robbans släkting) som lovade komma och hjälpa till.

Bjöd på rabarberpaj och kaffe till Trönö-vännerna i solskenet framför stugan. Så mysigt! Fick igång trimmern också så Robban har gått runt med den på eftermiddagen. Jag krattade ihop gräshögar för glatta livet och hann även med  att trimma lite på baksidan av huset. Nackdelen är ju bara att jag upptäckt en lättare allergi mot bromsbett... Jag svullnar upp på ett decimeterstort område efter varje bett, så nu har jag köpt allergimedicin. Blev lite bättre men fortfarande blir jag rätt svullen på mindre yta...

Avslutar arbetsdagen med lite vitt vin (Tack Lisa!) och en grillning. Jag trivs här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar