tisdag 19 juli 2016

Strandhäng

Idag har jag och Emma hängt på Grava hela dagen. Förmiddagen fick vi sällis av Veronica och hennes lilla Tuva som fullkomligt älskade vatten! Först provsmakade hon på sanden, den var väl inte jättegod av minerna att döma, men prova flera gånger det skulle hon ändå.. Sen kröp hon närmre vattenbrynet där det plaskade sådär roligt. Det skvätte ju upp i ansiktet och det lät ju när man slog med händerna! Sa jag att Tuva är 10 månader? :)


Efter lite plask och lek skulle hon försöka krypa utåt i vattnet, det gick ju inte sådär jättebra, eftersom armarna var kortare än benen så det blev nästan att dyka... Så "tant Madde" doppade sig minsann och tog med sig Tuva ut till djupare vatten där hon kunde få hoppa och plaska på ett helt annat sätt. Tillbaka kämpade hon som en liten groda och sprattlade för fullt med benen när jag höll henne under armarna! Hahah, det såg så roligt ut!


Vera och Tuva åkte hem efter badet, och jag och Emma låg kvar och solade, läste och badade. Framåt eftermiddagen somnade vi båda två till i solen, fantastiskt skönt... Men då när vi vaknade kändes det dags att åka hem.

Fick för mig att jag skulle sy ett par mjuka shorts, typ byxkjol att ta i stugan, sådär bekvämt liksom att skrota runt i. Men nu när jag känner mig färdig så känns de mera som ett tält och jag känner mig verkligen tjock i dom... Tror inte de kommer användas. Jaja, de kanske går att sy om igen för att få lite fason på, vem vet? Så nu måste jag nästan leta efter en byxkjol, blev ju sugen på att ha en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar