måndag 3 mars 2014

Helgmys!

I fredags när jag gick hem från jobbet kändes det riktigt vårigt, fåglarna kvittrade, det var hyfsat varmt om än ingen sol, men ändå känslan som kom i kroppen, det riktigt spritter och jag kände mig sådär sprallig och glad! Härligt! Min kära mams ringde och frågade om jag och tjejerna ville komma och äta lite tacos med dom, och det tackar man ju inte nej till! ;)
Emma skulle på bio med Karin så det blev middag rätt tidigt. Jag och Ronja stannade kvar för lite fika och kollade Let's Dance på TV.

Lördag morgon startade med lite träning på gymmet, sen lite fix hemma. Emmas kompisar skulle komma och sova över eftersom jag skulle iväg på kvällen till Marie för att kolla på Melodifestivalens Andra Chansen precis som förra året. Innan jag gick satt vi och spelade kort i köket och visade lite trolleritrix för Jonte.

Hem till Marie kom jag, Carina och Louisa, och Maria som skulle med egentligen hade föreslagit att vi skulle göra gemensam middag; Jambalaya, det hade jag aldrig ätit förut och det var lite trixigt att fixa ihop, mycket skala, hacka, riva innan allt låg i grytan... Lite Naanbröd skulle vi ha till också.



Rätten innehåller kyckling, bacon, paprika, chili, stark korv, vitlök, krossade tomater och ris, och lagom till servering skulle man fräsa räkor och tärnad paprika som skulle serveras ovanpå allt detta.


Ser rätt smarrigt ut va? Det luktade verkligen helt gudomligt och vi längtade verkligen till att få sätta tänderna i maten! Dukade därför fram på bordet, där Marie hade fixat så vi kunde se TV:n medan vi åt, Mello är ju viktiga grejor! ;)



Ärligt nog måste jag dessvärre säga att jag inte hörde så himla mycket av låtarna i mello eftersom vi pratade så mycket hela kvällen... Men jag tror det var bra, haha. Vi hade i alla fall en mycket trevlig kväll som avslutades med några frågor ur ett spel, tror det hette Tjejkväll, det var både oskyldiga frågor som "vilken frisyr är den värsta du haft?" och lite andra mer barnförbjudna som "har du någonsin haft sönder möbler när du haft sex?"  Tänker inte avslöja ett enda svar, så det så! :-p

Söndag var lugn, jag och Ronja tog en promenad och hamnade hos mams igen på lite fika, och som av en händelse hade hon precis bakat bullar.. Så synd! Det var längesen jag åt nybakade bullar! Blev ju nästan sugen på att baka lite själv... Kanske en annan dag...! Vid sju-tiden var det dags att skjutsa hem tjejerna till sin pappa igen, lika trist som vanligt, men jag vet ju att veckan går fort. Snart ser jag dem igen! ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar