söndag 30 mars 2014

Sämst på det här

Jag är verkligen skitdålig på det här... Att blogga alltså. Det blir inte många inlägg varje vecka, ibland inte ens det. Men så ibland händer det nåt och jag kan få till flera inlägg i rad! Så kanske jag ska dela upp det här i flera små?!? Ne! Usch vad trist! ☺

Vad har hänt den här veckan då? Jag har haft mammavecka - galet intensiv! I måndags kom jag hem sent, var och handlade efter jobbet, fixade käk, var iväg och dansade. Efter det blev det 15 med Paolo... Segt som attan denna kväll...
Tisdag - stannade kvar på jobbet och tränade, hem och fixa käk på våffeldagen. Städade lite, pratade plugg med Emma, så dags att hämta Ronja efter dansen. På tisdagar brukar jag alltid se till att de blir hämtade, är inte så förtjust i att de åker buss hem när dansen slutar 21.20...
Onsdag - ledig dag! Uppe tidigt ändå, är inte så lätt att sova med vakna tonårstjejer... Inte för att jag brukar sova speciellt länge ändå, men det är ju skönt att få vakna när jag själv, eller rättare sagt, min kropp bestämmer att jag har sovit färdigt! ;) En gokaffe fick starta dagen framför Nymo innan jag plockade upp min kära mams med bilen och for iväg till Bauhaus där jag skulle köpa en nippel för att kunna koppla ihop tvättmaskinsavloppet till vattenlåset...



Vi var också in en sväng till Port 73 där jag skulle köpa en bokhylla för mitt presentkort jag fick i julas av min "lilla" lillebror. Bokhyllan fick jag så småningom ihop och satte i badrummet, perfekt! Kopplade ihop tvättmaskinen och provade att fylla tvättmaskinen med vatten och tömde sedan. Vad hände?!? Jo allt äckelvatten steg upp i handfatet... Morr!! Att det aldrig ska funka som jag tänkt mig!! Som tur var hade jag bokat tvättstugan så jag kunde tvätta rent alla våra smutskläder.Slängde ihop lite käk innan det var dags att dra ner till Friskis&Svettis där jag lovat kolla på ett par kandidater som var sugna på att bli skivstångsledare. Våra rekryterare vill gärna ha lite extra titt från någon som har den utbildningen själv - vilket jag ju har - även om jag inte kör några pass just nu. Snabbt hem efteråt för att kolla på Grey´s anatomy, favoritprogrammet!

Torsdag - jobb, jobb, jobb, var av någon anledning fruktansvärt trött! Blev en sen middag (typ halvåtta!). Körde mina 15 med Paolo, supertungt idag!! :( En lugn kväll med tjejerna och i säng tidigt. 

Fredag, fredag, fredag!! Slutade en timme tidigare så jag hann till Friskis. Gjorde min veckoutmaning, jägarvila så länge jag orkade... Stolt och glad över mina 3.23 min!! Yey! Pratade en stund med en av instruktörerna på Frisksi innan jag åkte hem. Ronja skulle sova över hos en kompis och jag och Emma bestämde oss för att gå till Thai-resturangen för att köpa med oss mat hem, mumsigt! Startade sen upp ett bullbak, kladdkakebak, kakbak inför lördagens fikaförsäljning på dansskolan. Kanel- och vaniljbullar fick det bli. Det svåra var att hitta andra bakverk utan ägg, då en av danstjejerna är grymt allergisk mot just ägg och man kan inte ens ha det i samma lokal... Penslade bullarna med mjölk, men de fick inte riktigt samma fina färg som de brukar få, de är lite bleka... Men det blev gott ändå - klart jag provsmakade!! ;) På vaniljbullarna slängde jag på glasyr vid serveringen... Yummie...! Det som inte var så yummie var att rensa avlopp... Rensade nämligen ur vattenlåset på handfatet och där fanns både det ena och det andra kan jag säga.. men efter detta körde jag igång tvättmaskinen för en ny testomgång och gissa vad!? Det funkade alldeles utmärkt, så jag körde en tvättmaskin! Det är som jag brukar säga: En bra kvinna reder sig själv! ;)


Lördag - fick ett sms från Susanne som undrade om jag och Ronja ville gå till Thai'en och äta på kvällen. Haha, jag tackade ja fast jag ätit där dagen före... Denna kväll skulle inte Emma vara hemma, hon skulle sova borta hos en klasskompis i Solna. Jag var på dansskolan kl 9 för att duka fram mitt fika, Ronja kom direkt från kompisen vid 10-tiden. Härligt soligt väder ute, och jag kunde sitta med näsan i vädret emellanåt.Så jä...k..la skönt!! När vi kom hem var det åter igen dags att träna mina minutrar, tog en lång härlig dusch efteråt och satt sen och bara slappade, helt slut i armar och ben efter träningen... Mötte upp de andra på väg till Thai'en, åt gott och följde sedan med hem till Susanne där vi satt och skrattade åt våra galna tjejer som bara höll på att fnissa, dansa, prata, fnissa....

Syckling me ingefäla... och lis..
Söndag - vaknade hyfsat pigg med håret på ända. Jag undrar verkligen hur jag sover... Inatt har vi förlorat en timme igen, klockorna är ställda mot sommaren och det är en solig härlig dag igen! Frukost och gokaffe, datorn i knät och bloggar för fullt. Ett långt inlägg blev det idag, helt och hållet ointressant, men det skiner jag i! ;) Snart ska jag på äventyr men det tänker jag inte berätta om nu... Det tar jag senare! Hahah!! :P

Morgonens galna frisyr! Bjuder på den... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar