fredag 9 augusti 2013

Stockholmshäng och bio

Jag har tagit två dagars semester denna sommar - och naturligtvis blev det väder därefter... Hela sommaren har varit helt fantastiskt solig och varm, men när jag äntligen är ledig så regnar det... Såklart! Fast det var ju på tiden i och för sig, men typiskt när jag är ledig.
I vilket fall var jag och tjejerna till Stockholm igår, vi skulle kolla runt litegrann och kom hem med några påsar som vanlgit... Träningskläder till tjejerna och nåt så avancerat som makeup-borttagning till mig... ;)

Vi var och käkade på Jensens Böfhus, så gott, men fruktansvärd personal... Kan inte säga att jag någonsin varit riktigt nöjd med servicen på det stället. Först när dom tar ordern så har dom en liten handdator där de skriver i vad man vill ha. Vi beställde 2 Sprite och en Fanta, och han kommer med 2 Cola och en Sprite... Eh... okej? Sen hade vi beställt vitlöksbröd, och vi fick ett när vi sitter tre personer vid bordet, why?
När maten kom var det nästan rätt, vi skulle bara byta ut en sås från Favorit till Bea, det var väl inte så illa.
Som efterrätt ville tjejerna ha glass, dom har en glassbuffé där man får äta och ta hur mycket man vill, mjukglass, såser, toppings. Himmelrike för glassomaner! Själv beställde jag en sommarefterrätt, med handgjort rån och mjukglass, till det skulle det bli kaffe. Tiden går, jag har fått mitt kaffe, tjejerna har hunnit äta två portioner glass och jag får inte min efterrätt. Ber om notan när mitt kaffe är slut och när jag får den står min efterrätt med fast jag inte fått någon. Påpekar detta och han frågar om jag vill ha den då?!? Eh, tack men nej tack! Då ville jag bara därifrån. Så han gjorde om notan och tog bort den där efterrätten till slut. Så summan av kardemumman är att servicen på stället inte är speciellt bra, men maten är god... Vet inte om det ena uppväger det andra egentligen. Men jag lovar att det dröjer till nästa gång jag går dit igen för jag blir så irriterad...

På väg därifrån gick vi bort till Filmstaden Sergel för att se vad för bio som skulle starta, det blev Monsters University i 3D. Hade en hel del poänger förstås, men den var inte så kul som vi förväntat oss. När vi kom ut från bion regnade det ordentligt och vi halvsprang bort mot centralen. Köpte lite godis på Hemköp först innan vi tog tunnelbanan till Farsta där jag ställt bilen. Två milkshakesugna tjejer i baksätet så vi stannade till på McDonalds på vägen också. Väl hemma var vi trötta eftersom klockan hann bli mycket, så vi slängde oss bums i sängen, natti! ;) Tack för idag!


1 kommentar:

  1. Känner exakt samma sak för Jensens. Skitdryg och vimsig personal men som sagt mjukglassmaskinen gillar jag!

    SvaraRadera