söndag 11 augusti 2013

Utflyktsdags!

Igår fyllde ju min brorson 7 år, jag kunde ju inte vara där men mina tjejer var där och överlämnade ett handskrivet brev som sa grattis och att han skulle bli hämtad idag kl 10 för en utflykt.... Mer fick dom inte veta! Så idag var vi till Tungelsta först och hämtade upp Ted, lite trumpen men ändå väldigt glad för att få komma iväg bara med oss! Skönt att bli av med brorsan och mamma och pappa för en gångs skull.. ;) När han hoppade in i baksätet på bilen, där Emma också satt, så tittade han först på henne, sen på Ronja i framsätet och tillbaka på Emma och sa: Är inte du större än henne?!? Precis som om man inte får sitta i framsätet om man är yngre än någon annan... hahah! Sötnos.

Åkte iväg mot målet, efter en stund frågade Ted hur länge vi skulle åka egentligen?!? Då var vi nästan framme - vid Heron City. Utanför finns rutschkanor och klätterställningar så här fick han härja av sig en stund!


Sen gick vi in, och i entréhallen vet ju ni som varit där, att det finns en stor fontän där man kan trycka på olika knappar för att få olika fontäner att skicka iväg vatten! Såklart var vi tvungna att trycka på än den ena än den andra knappen...


Så åkte vi uppför alla rulltrappor, det är nästan som en labyrint där inne, det är rulltrappor här och där överallt! Högst upp skulle vi. Köpte biljetter och berättade för Ted att nu skulle vi se bio! Dumma mej 2 i 3D fick det bli idag! Minen på den ungen då.. Haha! Det var inte vad han hade väntat sig direkt! Köpte godis och popcorn, även om han plötsligt upptäckte att Emmas baconchips var mycket godare än popconen... Satt som ett ljus hela bion, tyckte det var roligast när minionerna sa rumpa...! 


På det hela taget tror jag dagen blev uppskattad - jag och mina tjejer hade kul i alla fall!! :) Tjingeling!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar