onsdag 28 augusti 2013

Höst och sysugen!

Nu kommer det lite mörkare tider, perfekt för att sitta inomhus och kura med bra musik på hög volym, symaskinen på bordet och massor av härliga tyger att välja mellan! Ja, jag vet! Det låter helt galet men nu börjar jag verkligen längta efter att få sy lite nya klänningar igen! Eller neccessärer? Ska på bröllopsfest på lördag och egentligen hade jag velat haft en ny klänning tills dess, men jag hinner inte! Dessutom har jag inte hittat det perfekta tyget... Så jag har köpt klänning för en gångs skull. Kommer bli precis lika härligt i alla fall, egengjort eller köpt! ;)


Alltså - dessa härliga 50-talsklänningar... Jag blir alldeles galen när jag hittar mönster och bilder på nätet, fantasin går igång och jag ser klänning efter klänning fara förbi framför ögonen... Frågan är bara var jag ska få plats med alla jag skulle vilja sy?!?


Så tycker jag också att själva mönsterpåsen eller bilden om man vill är väldigt vacker. Det ligger mycket jobb bakom, det är fint tecknat - inga datorbilder där inte, utan någon som verkligen suttit och ritat, färglagt och fått till en härlig bild som är helt underbar

Hm.. Känns som om jag har fötts i fel årtionde... Eller?!? ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar