måndag 19 augusti 2013

Min helg

Helgen har varit intensiv och kändes vääääldigt lång!
Fredag: Mat hos mamma och pappa tillsammans med bror och familj.
Lördag: Städa, städa, plocka, lyssna på Friskis-musik, kommer ingenvart med jympapasset, klippte svägerskan Alexandra, promenerade. Kräftskiva hos föräldrarna, nubbe, vin, öl. Lagom i gasen skulle vi prompt ner till hamnen och provade Flötet och Rotundan... Konstigt nog var allt på väg att stänga - förstår inte, natten var ju ung?!? Gick hem igen.
Söndag: Vaknar tidigt. Huvudvärk. Lägger mig igen, mår inget vidare... Vaknar 11.45. JÄKLAR!! Skulle ju vara på plats för en möhippa typ NU!! På med kläder, lite färg på ögonen, borstar hjälpligt ur håret. Fortfarande huvudvärk... Går och lämnar hunden hos föräldrarna och cyklar snabbt som vinden till Svandammsparken där alla redan sitter och picknickar... Oups... Något pinsamt kanske, men vad gör det om hundra år?!?
Lurade ut vår blivande brud till Nynäs Havsbad där hon blev avlämnad och fick njuta en timmes massage! Lite avkoppling var vad den bruden behövde! Under tiden hon låg och hade det bra förflyttade vi oss andra hem till en av tjejerna och dukade iordning fint, gjorde Mojitos för en hel armé...


När vår blivande brud äntligen kom, rosig, nyduschad och fräsch var vi andra hungriga och sugna på räkor, rökta och färska. Massor med god aioli, skagenröra och bröd. En ostbricka stod också på bordet. Som tur var hade värdinnan en markis utdragen där vi skulle sitta eftersom himlen öppnade sig och regnet började strila. Det var ändå skönt att sitta ute men jag måste erkänna - jag började frysa rätt bra, så jag fick linda in mig i en filt.

En glad och nöjd blivande brud

En mysig eftermiddag med många skratt och även en del allvar



Snart är det dags för bröllop, jag har redan hittat min klänning som jag ska ha, helt rosa! Å vad kul det ska bli!! Vi ses snart!! ♥♥♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar