lördag 10 augusti 2013

60-tal och kvällsmys

En långpromenad med härligt häng på en stenbumling fick starta min lördag. Satt länge och väl och tittade på vattnets rörelser och bara njöt! Tjejerna åkte till kusinen som fyllde 7 år, medan jag som redan hade lovat bort mig åkte till min kompis som skulle vara servitris på en 60-tals fest! Så jag hjälpte henne att tupera håret. Högt. Mycket. Sen var det dags för lösfransarna och kråksparken i ögonvrån... Stora örhängen blev pricken på i:et!


Hemma igen fastnade jag framför ett avsnitt av "The new normal" på Viaplay som jag missat. Gillar den serien ven om det är en sån där som man ser sporadiskt.. Sen kom tjejerna hem. I området där jag bor har det under helgen varit Rumbadagarna, med aktiviteter, uppträdanden m.m. Idag var det öppen scen där En av Emmas klasskompisar gick upp och sjöng. Hon är helt fantastisk! Jag kom mej inte ens för att plocka upp mobilen och filma så ni också kunde få höra för jag blir så tagen... Men vill ni höra så har hon själv lagt ut en film på Youtube! Klicka här

Passade på att städa av här hemma också idag, det där nödvändiga tråkiga som ändå måste göras, skönt att ha det gjort! Ronja följde med på vovve-promisen, det var varmt så vi började prata om att ett kvällsdopp vore skönt... Så sagt och gjort, in i bilen, iväg till ICA och köpte sallad, och sen till stranden för att avnjuta denna delikata middag där innan åtminstone jag och Ronja hoppade i spat!!



Dallas fick också bada eftersom vi blev ensamma på stranden, annars vågar jag inte låta honom springa som en galning.... Men idag släppte jag honom och det blev en sjujäkla fart förstås! Fram och tillbaka längs vattenkanten först, sen rakt ut och tillbaka. Skaka sig precis framför nån av oss, sen ut i vattnet igen... Plötsligt får han syn på en gräsand som kommer flygande ner bakom vassen... Gissa var han försvann då... Rakt in i vassen och upp och runt överallt... Vet inte riktigt var han var om jag ska vara ärlig, ena sekunden hördes han, andra blev det tyst... Men efter lite lock och pock hörde vi rassel i vassen och han kom tillbaka med tungan hängande i mungipan... Koppel på så jag slapp jaga mera, men han var lycklig!! :)


Poseringsprinsessan... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar