lördag 22 december 2012

Längtan

image



Såhär mitt i smällkalla vintern, med massor av snö att skotta, halka runt i när man går, sladdar i när man kör bil, är det inte svårt att längta tillbaks till dom ubervarma dagarna i Turkiet... Jag vet att jag då och då klagade på att att det var för varmt och svettigt - men nu önskar jag mig tillbaka!! Det var ju rätt najs...


image



Inte för att jag på något sätt egentligen i te tycker om vinter - för det gör jag! Älskar snötyngda träd, det ljusa glittret, knarrandet under fötterna... Bara jobbigt att klä på sig en massa, underställ o termokläder, varma bootsen, mössa o tjockvantar... Jag känner mig som en Michelingubbe när jag är ute och går!!! Och det är jag inte bekväm med! Vill absolut inte vara större än jag redan är...

I övrigt börjar jag känna av julstressen... Slå in paket, städa, handla julmat, göra godis... Dessutom måste jag sy klart min  klänning så jag har nåt att klä på mig på julafton... :o Tiden går, my friends... bäst att sätta fart, men behöver min "skönhetssömn" först... ;-)

Tjingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar