måndag 24 december 2012

God jul!

image

Sitter ensam denna julaftonsmorgon, alla andra sover ännu. Njute av lugnet som jag vet snart bryts av förväntansfulla barn med myror i kroppen... Huset är fullt av folk, min bror, fru och två barn är här och min egen familj också så klart! Funderar på om jag ska ta mig en kaffe eller om jag ska vänta en stund? Kunde inte låta bli att se de sista två avsnitten på julkalendern som vi missat ;-) Spännande å se om Greve von Dy blir överlistad!... Eller? o_O Tycker dessvärre att skådisarna är så dåliga att det blir pinsamt... Eller så är det storyn och replikerna som är sämst! Hur eller som är det öve nu! Kanske jag ska skriva en julkalender?? Haha! Idag förväntar jag mig mycket god mat, många skratt och nån enstaka julklapp! Vi vuxna brukar spela julklappsspelet, vi köper alla 5 paket för 100 kr, ett för ungefär 50 och dom andra för en tia typ... Sen slår vi tärning och varje gång man får en sexa eller etta får man ta ett paket. Kör laget runt tills alla paket är borta. Sen börjar det roliga... Sätt en klocka på typ tre minuter, sen ska tärningen slås igen. Denna gång får man sno de öppnade julklapparna från varandra! Hysteriskt roligt! Jag längtar verje år. :-) Nä, nu hör jag att minstingbarn är vaken, så nu ska jag gömma min "platta" för honom, han vill bara spela zombiespel annars... GOD JUL PÅ DIG! KraaaM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar