måndag 17 juni 2013

Vatten under broar del 4

Slutligen kom jag hem igen, examinerad arbetsterapeut. Trött i huvudet, fylld av tankar. Vaknade upp till en intensiv dag som bestod av att åka bil och bära en hiskelig massa saker hela dagen. Japp. Jag har flyttat. Av olika anledningar blev det så, och jag tänker här inte säga mer än så heller. Jag har flyttat. Punkt.

Hela helgen bestod därför av att bära och slita, kånka och plocka ner, plocka upp. Helt slut var jag i kroppen när det var dags på måndagen att börja på mitt nya jobb. Som arbetsteapeut! Yey! Så jag har haft fullt upp hela veckan. Försöka få i ordning i lägenheten på kvällarna, lära mig nya jobbet på dagarna, umgås med tjejerna som var hos mig, fixa Emma inför niornas bal på onsdagen, gå på skolavslutning på torsdagen. På lördagen kunde jag ändå inte sova, fullt av aktivitet i huvudet redan från start. Vi firade med försenat födelsedagsfiks för Emma, sen hyrde vi film som vi såg på kvällen.

Söndag åkte vi till Kungsträdgården för att se RixFM Festival, det började med shopping i varmt och fint väder, sen höll sig molnen på lite lagom avstånd så vi såg Anton Ewald, David Lindgren, Eric Gadd, Ken Cesarion, Olly Murs och när Mando Diao gick på scen öppnade sig himlen... Stora regndroppar började sakta trilla, men de ökade tempo ganska snart... Och när Yohio kom på scen var det stora hagel som ramlade från himlen. Då var det inte längre kul att stå där, så försökte ta oss därifrån - det gör ont att få hagel i huvudet!! ;-) Så vi missade både Robin Stjernberg och min favvo Danny..! Lite lessen i ögat blev jag...

Men tjejerna var nöjda och glada, vi satte oss på Pizza Hut för en sen middag innan vi åkte hem.... Nu är tjejerna hos sin pappa igen och jag ska snart till jobbet. Ha en bra vecka alla, det ska jag försöka ha!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar