tisdag 9 augusti 2016

Semesterbakis

Tillbaka i vardagslunken. Gå och lägga mig tidigt. Gå upp tidigt. Jobba. Äta. Sova.

Försöker hålla kvar lite semesterkänsla, försöker hålla humöret uppe. Drar upp gardinerna, öppnar balkongdörren, släpper in ljuset, luften, ljuden. Har kvar solglasögonen på näsan, ignorerar blåsten genom min tunna kofta. Snart, men inte riktigt än, är den riktiga vardagen här igen. När barnet börjar skolan igen. Sista året i grundskolan. Sen är det dags för val inför framtiden, att välja något nytt, få nya vänner. På jobbet kommer alla tillbaka, möten varje vecka, väntan på en förhoppningsvis mysig höst. Jag börjar plugga, tänker läsa lite på högskolan och se hur långt jag orkar, känner att jag är redo nu.

Men ännu är det sommar. Jag vänder näsan mot solen som tittar fram mellan molnen, andas djupt, och tänker tillbaka på en härligt fantastisk semester 2016.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar