lördag 6 augusti 2016

Dagvill

Nu har jag helt tappat konceptet, helt dagvill och har sagt fel hela veckan. Det är då man vet att man varit ledig va? ;)

Idag är det i alla fall fredag, det sa dom på TV i morse. Sen vet jag att det är invigning av OS i idag, och det har dom sagt att det ska vara på fredag. Så efter lite slutledningsförmåga så... Dessvärre betyder det att semestern snart är slut för denna gång. Jag har verkligen ingen som helst lust att börja jobba igen, det är alldeles för tidigt, jag vill vara kvar här i Hå!

Startade dagen med pannkaksfrukost, färska hallon och Nutella...


Idag har jag inte gjort mycket alls. Känner mig trött och hängig, vet inte riktigt vad det beror på. Jag har legat på sofflocket och spelat spel på mobilen. Tjejerna har målat sitt kubb i regnet efter att ha byggt en koja...




På eftermiddagen åkte vi ner till Järvsjön för ett dopp, tjejerna kände att det var dags att tvätta håret lite. Kallt men helt ok, frös en del efteråt och sitter nu i soffan med filt, tofflor och tjocktröja..  Borde bli varm snart!

Har funderat massor på vad vi faktiskt hunnit med på dessa två veckor vi varit här, vi har klippt ner hela gräsmattan, rensat bort massa sly, fått ner den 30 kvadrat stora rosenhallon-häcken (tack-å-lov!) och lite till av den. Dessutom har vi rensat inne i huset, fått iordning ganska bra så att det är funktionellt och levande. Nu längtar jag efter dagar man bara kan vara när man är här! Snart så... Ska planera och ha oss hela vintern så att vi förhoppningsvis kan börja jobba tidigt i vår med resterande "halv-måste" saker. Som att isolera vårt lilla sovhus och kanske börja bygga lite altan. Vi får väl se. Många tankar har vi!

Ponnysarna som går i hagen mittemot vårt hus!
Uppdatering:
Har lyckats missa att skicka iväg detta inlägg, vilket betyder att det nu är lördag redan. Inte riktigt koll på dagarna som sagt... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar