söndag 2 februari 2014

Regnkall dag och varma bubblor

Idag har vädret inte alls varit roligt. När vi vaknade imorse regnade det massor, sådär så dat smattrade på köksfönstret. När vi åt frukost, Ronja och jag, då snöade det. Tefatsstora flingor, minst!! Och massor av dom! Någon timme senare skulle vi åka till dansskolan och då regnade det igen... Så himla trist! För hur mycket jag än längtar till vår och värme är det trots allt bara den 2:a februari idag, och det är långt kvar till vår, så kunde väl den snö som kom härom natten fått ligga kvar?? Det blir ljusare, inte lika smutsigt, och betydligt trevligare än sjutton nyanser av grå...

På dansskolan plockade vi i alla kläder som ska användas till föreställningen den 18e februari, "I Astrid Lindgrens värld", det är inte bara en figur som ska kläs, utan flera sagor med massor av karaktärer som ska vara så lika originalen som det bara går... Det är en utmaning, det är ett som är säkert! Hemma igen blev det middag, TV-tittande på Masterchef Junior där dom lagar mat jag knappt hört talas om...

Körde sen hem tjejerna till sin pappa, frös så jag skakade så jag var tvungen att tappa upp ett mycket varmt bubbelbad för att hitta värme igen! Nu sitte jag inbäddad i morgonrock och tjockfilt i soffan framför DaVinci koden, tyvärr är den på en reklamkanal vilket innebär att den inte slutar förrän närmare 12... Jag är ju trött nu, hur ska jag orka? Borde sova gott hela veckan för att orka med kommande helg - ska ut på de sju haven och leva rövare! ;-) Haha!

1 kommentar:

  1. Håller faktiskt med en smula ang snön även fast jag inte gillar vintern. Åh, vad kul med dansuppvisning! Förstår att det är massor med förberedelser!

    SvaraRadera