onsdag 1 maj 2013

Valborgshelg

Igår var det alltså valborg om nu någon skulle ha missat det... Emma fick för sig att åka till Lövhagen och ta kort på majbrasan så det var ju bara att packa ihop sig i bilen allihop och åka iväg. Mycket folk förstås, precis som det brukar vara, vi fick parkera låångt bort i backen för att överhuvudtaget få plats, när vi skulle därifrån var det ännu fler bilar som stod bortanför oss, så vi var ju inte sist direkt... Helt galet! Ändå tyckte jag inte det såg ut som det var såå mycket folk runt brasan, men det kanske hade gömt sig en och annan i buskarna?!?

Babords halsar sjöng i alla fall in våren med de traditionella vårsångerna, sen kom fackeltåget (scouterna?!?) och tände eld på stora högen med granar och granris. Först var det bara tjock rök, men efter en stund såg man även eldflammorna som letade sig fram. Det tog inte så lång stund innan brasan var helt överbrunnen, så då gick vi hem igen... Såg några jag känner igen, några pratade jag med, andra vinkade jag bara till. Jag höll mig i utkanten av folksamlingen eftersom jag stod och höll i Dallas, det är så jobbigt att gå med han för att ingen tittar ner och trampar lätt på honom eller så får han för sig att nosa på folk - eller ännu värre se nån annan hund i vimlet och vilja leka...




Satt senare på kvällen mest framför TVn och inte gjorde ett dugg, det var väldans skönt. Har sovit dåligt i ett par nätter nu så det var skönt att få slappa och veta att man inte behövde gå upp så tidigt dan efter. Men inte sov jag så himla länge i morse för det! Men jag kände mig rätt utvilad när jag gick upp, nu är det värre igen... ;) Tog en lång promenad med Dallas på förmiddagen, han hittade en pinne som var längre än han som han promt skulle dra med sig hem! Men han går så fint när han har den där rackarns pinnen i munnen, och dessutom får det alla andra att le när dom ser det, så det känns bra!


Tog svängen om småbåtshamnen för första gången på jättelänge, båtarna har ännu inte fyllt bryggorna, solen sken så härligt i vattnet och jag var tvungen att ta en härlig bild. Sen provade jag redigera litegrann bara för att se hur det såg ut, och så la jag ihop bilderna. Jag tycker det är väldigt vackert med svartvita bilder, men just nu på våren när det börjar bli varmt och det till och med ser varmt ut - då föredrar jag nog färgbilder i alla fall!! 


Resten av dagen har jag mest tillbringat framför datorn. Försöker få ihop mina sista arbeten i kursen, men hur jag än sitter och läser och försöker så får jag inte till det!! Koncentrationsförmågan är inte på topp om man säger så. Skoltrött kan man nog också kalla det om man vill... Men skam den som ger sig, jag ska sitta ett tag till, sen är det slutvärdering tillsammans med min lärare i morgon förmiddag, sen är nästan praktiken slut... Galet. Efter det väntar 5 veckor intensivt skrivande av C-uppsats, sen plötsligt - händer det, skolan är slut!!! :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar