fredag 17 maj 2013

Loppisrunda

Idag tyckte vi att vi hade jobbat på så bra hela veckan med uppsatsen så vi tog en kort dag för att passa på att njuta av det fina vädret! Solen gassar från klarblå himmel, det är strax över 20 grader varmt... Nästan sommar med andra ord! Så skönt att få njuta av lite värme igen, det känns som om det var mycket länge sen. Efter lunch och kortare vovvepromis lade jag mig i linne och shorts på soffan på altanen, gissa vad som hände..? Klart jag somnade - bums! ☺ Tror jag behövde det minsann...

När Emma kom hem från skolan la hon sig också på altanen, jag vet inte om hon somnade, men jag passade på att åka på en liten loppisrunda, kanske hittar nåt kul??

På Bryggan hittade jag en rutig klänning i 70-talsmodell med fickor framtill, har inte provat den så jag vet inte om jag kan ha den, ska tvätta först... Sen åkte jag till BingeTing för att se vad dom hade, det var länge sen jag var där nu.. Det var verkligen överbelamrat med prylar, ungefär som vanligt, stolar stod på bord, bord stod på bord, speglar på golvet, tavlor under bord, sekretärer bakom bokhyllor. Lite svårt att se guldkornen bakom allt, tur att jag inte måste köpa nåt!

Tycker picknickväskan i 50-talsmodell var himla söt, med plastkoppar och tallrikar, dessutom hela två  termosar! Köpte den inte, men den var fin!


Sen hittade jag en härlig sekretär, den var jag också sugen på, men var skulle jag ställa den??

Slutligen hittade jag två kaffe/the-kannor, jättefina båda två! Betalade sisådär 60 pix för båda två... Kommer pryda sin plats i mitt vitrinskåp - det kanske till och med blir ett Afternoon Tea Party så småningom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar