lördag 20 april 2013

Sommarsulor på

Jag har det så himla bra att min kära pappa byter däck på min bil och jag kan ta en promenad med vovven... Så idag blev det tidigt uppe och ut i solskenet, tror bestämt det blir en härlig dag idag! Klarblå himmel, 4 plusgrader vid halvåtta i morse. Kan ju inte bli annat än bra! Så jag och vovve tog oss en vända på Valsjö-vägen.


Efter en stunds balanserande på vägkanten där de få bilar som kommer förbi, blåser förbi i 90 km/h känner man sig rätt osäker så vi svängde in på en traktorväg och skulle gå tillbaka. Det var verkligen en knölig, inte speciellt välanvänd väg vi valde, men vad gjorde det?? Det är ju nästan ännu bättre tycker Dallas, det luktar ju så gott då...! ;)



Dessvärre svängde stigen uppåt och bort från "storavägen" men vi fortsatte ändå, tänkte att vi kanske kunde gå genom skogen och tillbaka sen (även om det är mer än lovligt blött i markerna just nu..), men då mötte vi en dam med en liten hund, så jag frågade om man kunde gå runt och komma ut på vägen igen, och visst, det kunde man! Hon sa att det tyvärr inte finns så många "rundor" att gå för att slippa vägen, så man fick hålla tillgodo med det lilla. Hon pekade uppåt backen och berättade att det vi stod på var den gamla vägen, och att det var en milstolpe uppåt! Hade jag ingen aaning om att det fanns en sån mitt i skogen! Den var väldigt välbevarad också såg jag när jag kom närmre. Kul!


När jag kom tillbaka till pappa hade han bytt klart däcken på bilen, så det var bara att hoppa in och ta sig hem. Nu sitter jag här vid min dator och tänker försöka plugga lite igen.. Ska skriva klart en rapport och finjustera lite. Så vi ses!! Bajbaj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar