måndag 1 april 2013

Då var påsken över!

Jaha, det var det det... Trevligt med lite längre "ledighet" trots att det känns ungefär som vanligt, jag menar, jag sitter ju hemma hela tiden.. Men nu till veckan börjar jag praktisera och det ska bli så skönt att komma ut bland folk igen!! Som jag har längtat! :) Man blir nästan lappsjuk av att sitta här hemma på kammarn...

Det är ju tur att man har en vovve som behöver komma ut med jämna mellanrum, annars hade jag nog aldrig fått frisk luft i lungorna eller sol på nästippen...


Ja, påsken då.. ja, jag skrev ju häromdagen att vi hade familjemiddag, det var mysigt. Jag fick fina blomster av mamsen när hon kom, jag äälskar tulpaner och när dom dessutom får sällskap av lite ormbunkar och annat fint blir det så vackert!


Igår lyckades jag ta mig ut och springa en vända, jag är inte den som direkt älskar det, jag promenerar hellre, men eftersom jag ska springa tillsammans med mina klasskompisar i juni måste jag ju visa att jag kan och orkar! Känner mig som världens lataste... Idag tog jag mig till Friskis och körde ett FlexIntervall-pass, det är tuffa intervaller som ökar pulsen första halvan av passet, sen är det en flex-del som påminner lite om power yoga, dynamisk rörelse med andra ord. Kul, svettigt, skitjobbigt!

När jag var i Luleå förra veckan så hade dom pyntat stan med allsköns hönor, tuppar och kycklingar. En och annan häxa/påskkärring hade förirrat sig in i rondellerna också.. Dom pyntar så fint där uppe! Dom kan verkligen sälja sin stad, eller hela Norrbotten faktiskt. Dom gör reklam, dom syns, dom tar för sig! Mitt på gågatan stod ett stort påskris, en äggkorg och en kyckling, och kycklingen var nog till midjan på mej... ;)


Visst är det fint! Önskar dom kunde vara lite påhittiga i den här stan, och inte såna bakåtsträvare - eller för långt fram!! Bygga höga bostadshus i hamnen.. Nä! Gör istället hamnen till ett trivsamt ställe där man kan spatsera och titta på fina saker, locka hit folk med hjälp av affärer, inhemsk konst eller vad du vill! Små mysiga hus, gammaldags stil. Lite som Trosa eller Mariefred. Då tror jag vi växer på kartan och vi kommer få fler som vill bo här, vilket i sin tur lockar hit turister och affärer... 

Ja, det var mitt inlägg i debatten.. haha! Nu ska jag ta och läsa igenom min studiehandledning inför i morgon, så jag vet vad jag ska göra! 

Häppåre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar