lördag 15 april 2017

Påsk del 2 :)

Imorse när jag gick upp märkte jag att strömmen än en gång hade gått inne på Mulle. Hittade tjejerna i våningssängen inne eftersom det inte fanns någon värme i stugan då, tur vi hade fått in den! 😘 Upptäckte vid lite undersökning att en säkring inne i huset hade gått, bytte den och allt funkade än en gång. Skönt att vi hamstrade säkringar igår...

Påskafton idag. På radio P4 har man intervjuat en präst om påskens vedermödor och varför det har sån stor betydelse inom kristendomen, men jag lyssnade inte helt noga... Idag har vi städat lite i trädgården, krattat undan höstens löv, planterat våra penséer och Emma har försökt rensa bort lite härliga lupin-rötter... 😁

Jag och tjejerna åkte in en sväng till Ljusne för att handla lite som vi kom på att vi behövde, tog en liten extra vända för att försöka hitta lite. Väl tillbaka bakade Emma drömmar, och jag och Robban började med maten inför kvällen. Idag puttrar en stek på spisen, blir lite god gräddsås och kokt potatis till. Längtar nästan till middag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar