tisdag 31 januari 2017

Hej Årsta!

Nu är jag här, i mina nya hoods. Försöker packa upp alla saker i en mindre lägenhet än någon av de vi bodde i tidigare... Funderar hårt på var sakerna ens ska få plats?!? Förstår inte att så mycket fanns i våra hem innan vi började packa ned dem. Precis som om de tar mer plats för att man en gång plockat fram dem ur sina gömmor, liksom "Hallå, nu växer jag när jag fick utrymme - göm mig aldrig mer!" Men sorry to say, mycket åkte till soprummet. Orkade inte ens rensa till slut, så egentligen fanns det väl saker man skulle spara men inte orkade/kunde. Och nu är det gjort och går inte att göra ogjort. Skönt ändå. Städade gjorde jag i söndags, känns som jag gnodde till knogarna sved, men ändå får man inte till det helt efter konstens alla regler. Som tur var ville nästa hyresgäst väääldigt gärna ha nyckeln tidigare så då räknades det som om de godkände städningen som den var och jag hade inte ens behövt gno såå hårt som jag ändå gjorde... Men men, inget kul att lämna smutsigt efter sig heller. 

I vilket fall har jag fått nytt att tänka på, just nu står det kartonger överallt, några trots allt urplockade och fler kommer det bli. Det här kommer bli såå fint när det blir klart! Aj lajk!

Tjejernas rum

Vardagsrum / kök

Vardagsrum / kök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar