måndag 23 januari 2017

Kaos och förökning...

Det här att packa inför flytt... Ja, vad säger man? Det är ju helt sjukt vad mycket prylar man har egentligen. Och varför har man det? Finns omöjligt tid att använda allt man har ju! Jag försöker packa i kartonger, packa i papperspåsar, säckar, resväskor. Jag har varit till Röda Korset och lämnat pryttlar, till klädförmedlingen och lämnat påsar, till Ösmo för att lämna loppisprylar... Och ändå tar det aldrig slut? Det är som i Harry Potter, allt känns förhäxat, som i Bellatrix Lestranges valv på Gringotts bank, allt man rör vid förökar sig och blir fler och fler av samma sak... Snart drunknar jag i pryttlar, fast jag kastar och skickar iväg. Förstår inte hur jag nånsin ska kunna få tomt till på söndag när jag ska städa ur allting?

LÄNGTAR till måndag när jag får lämna bort nycklarna och bli av med allt som hänger över mig... Ska bli skönt att bara få vara på ETT ställe och inte fler. Det är nära nu. Sen att det knappt får plats i nya lyan heller ska vi ju inte tala om. Det blir ytterligare ett varv rensning, men det som rensas ut hamnar för magasinering. Sen när vi flyttar till "riktiga" lägenheten kommer vi ha hur mycket plats som helst! Åtminstonde i jämförelse med nu, haha!

Tomt på ett ställe...
...mer på ett annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar