tisdag 19 maj 2015

Crappy dag!!! Varning för gnäll...

Alltså - just nu känner jag mig så fruktansvärt stressad att jag knappt vet vad jag heter... På jobbet är det massor att göra, en kollega har precis slutat och vi har inte ännu fått tag i en ersättare, en annan kollega har semester hela veckan (lyckosten...), en tredje kollega är hemma med sjukt barn. Kvar är jag. Och lymfterapeuten som förvisso ringer, tar telefontider och sånt, men inga hembesök, och inte heller speciellt många mottagningsbesök som är arbetsterapeutiska. Idag (igår också för den delen) känns det som jag farit som en yr höna. Inga journalanteckningar är gjorda för det har jag inte hunnit med, inget annat administrativt jag borde göra har heller hunnits med. Jag skulle behöva sitta ner och skriva en massa, ringa en massa samtal för inbokningar av diverse grejor som hör till mottagningen. Planera inför HLR-utbildning. Planera internutbildning.

Hemma förväntas jag ensam sköta hushållet för tre (nästan vuxna) personer med att handla, städa, diska, tvätta, skjutsa, hämta, lämna, laga mat, hinna med kvalitetstid, hinna fråga hur dagen varit, äta lite på den lilla tid man har på kvällen. För att inte tala om allt annat jag borde hinna med. Gärna också hjälpa till att hitta ett jobb, övningsköra, hjälpa till med läxor, förhöra inför prov. Hålla reda på provschema, läxor, friluftsdagar, fritidsaktiviteter.

Det värsta är att jag i mitt yrke förespråkar aktivitetsbalans... Japp, eller hur...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar