söndag 13 april 2014

Söndag igen

Tänk att tiden går så himla fort! Jag hinner inte med! Igår var jag först iväg och klippte en kompis' son, sen hämtade jag upp Emma för en fotorunda. Vi började på Körunda där vi gick längs "Snuskan" och fotade lite vass och vårblomster. Sen åkte vi till Häringe där vi dels kunde gå runt i rummen och fota, dels gå runt utomhus och fota alla gamla stenmurar och gångar. Vi funderade länge på vilka statyer som stod i parken, och varför. Det såg ut som grekiska gudar, typ Dionysos och Athena, men jag är inte säker. Någon som vet?

Från Häringe styrde vi kosan mot Hammersta borgruin, där den förvånansvärt bevarade källargrunden blev fotoobjektet. Funderade förresten på skillnaden mellan slott och borg? Är det bara tidpunkten för bygget? Storleken? Titel på den boende (borgherre, slottsherre, greve?)? Tror aldrig jag fick lära mig det på historielektionerna i skolan..

Jag tog faktiskt också en massa kort mn har inte orkat/hunnit lägga över dom till datorn. En annan dag... :-) Så var det dags att hämta Ronja, åka hem och laga mat och sen var det kväll... Idag har jg vrit till Sorunda med min stora dator som inte har lust att funka, "min" datorexpert bor där ;-) Därefte till min paps som fyllt år. Där blev det fika och middag. Min bror med familj var också där, liksom mina två mostrar och en kusin. Vi hade väldigt kul, blev mycket skitsnack om allt möjligt. Helt utan fotoögonblick! Sen plötsligt var det kväll igen. Ronja till en kompis och Emma till sin pappa, och så var det tomt hemma igen... Innan jag vet ordet av kommer det vara söndag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar