onsdag 2 april 2014

En helt vanlig onsdag...

...och jag vaknade tidigt. Satt och kollade en stund på Nyhetsmorgon innan jag klädde mig och packade väskan för att ta mig ner till Friskis och träna lite. Pratade lite med tyngdlyftarna därnere om gymmaskiner kontra lösa vikter och skivstänger... De har en helt egen uppfattning de där.. Haha! Fast det är ganska roligt att höra vad de tycker och tänker om träning.

Nyduschad och fräsch som en nyponros gick jag till Dollarstore och handlade upp mig på lite schampoo & balsam, sköljmedel och annat smått och gott som börjar ta slut här hemma. Tog mig sedan hem till Lena för lite förmiddagskaffe och massor med prat. Lite gos med lilla Ida också förstås.. Finns det något sötare än små bebisfötter?!?


Åkte sen hem till mami som bjöd på lunch, världens godaste piroger och sallad. Satt kvar där en stund och pratade om det mesta mellan himmel och jord innan det var dags att ta sig hem och sortera tvätthögen i mindre högar och ta sig till tvättstugan.. Det finns en mycket stor fördel med att tvätta i tvättstuga och det är att allt blir torrt och rent på en gång och man kan lägga in det i skåpen mesamma. Inga hängande jeans eller tröjor över badkaret i två dagar tills det torkat...

Eftersom det var så himla härligt väder idag var jag ju tvungen att ta en promenad också... Blåste snålvindar och var skiiitkallt! Men en dryg timme blev det i alla fall. En värmande dusch, lite blogg och nu Grey's Anatomy.

Måste också få ge ett boktips på en bok jag läst ut idag. Häromdagen läste jag ut boken En man som heter Ove, författaren till den boken heter Fredrik Backman. Han har nu skrivit ytterligare en bok, Min mormor hälsar och säger förlåt.. Alltså - jösses! Han skriver helt fantastiskt och jag kunde inte lägga ifrån mig boken förrän jag läst sista sidan! Det är en blandning mellan glädje och sorg, jag har skrattat högt flera gånger åt dråpliga situationer, fått en och annan tankeställare men hela tiden velat veta mer om vad som händer. Det var en bok jag inte ville skulle ta slut samtidigt som jag ville veta vad som hände! Galet bra, rekommenderas starkt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar