lördag 17 november 2012

Så mycket bättre..?

Ibland funderar jag verkligen på vad det är som blir så mycket bättre, varför och när? På TV finns ju programmet, en del låtar blir verkligen bättre än originalet, medan andra är ---. Skämskudde!! En och annan gör ett riktigt dåligt framträdande med pinsamt arr och knäpp scenshow!! Tycker ju jag i alla fall. En av mina stora favvosar är Miss Li,längtar efter att få höra henne göra en Uggla-låt ikväll! En låt som går varm i min Spotify just nu är hennes version av "Här kommer natten". Underbar! 

Så gillar jag hennes stil, det är blandad retro - allt från 50-tal till 70-tal, flera av hennes klänningar skulle jag gärna ha själv... Letar just nu tyg för att sy en klänning i 50-tals stil, har hittat mönstret jag vill använda men inte tyget ännu, tänkte den skulle passa till jul/nyår och alla eventuella kalas framöver. Antar det kommer hända nåt framöver, tror bestämt det är nån som fyller år.. Eh... ;-) Klänningen blir det foto av så småningom, när jag (förhoppningsvis) får den klar.

Appropå sy och sömnad, håller ju på med min jacka, det går sakta men säkert framåt, har sytt fast blixtlåset idag, men måste i veckan köpa lite bred resår till ärmmuddar och midjeresåren, sen kan jag nog sy ihop den så den blir färdig, vad kul det ska bli!! Jag längtar! Yey! Måste också sy ett par byxor till Ronja, hon ska ha ett par svarta knytbyxor till steppen. Det är mycket nu...

Ska kolla klart på Så mycket bättre, sen blir det tidig sänggång eftersom jag ska jobba extra imorgon, börjar kl 7, och jag behöver min skönhetssömn... haha!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar