söndag 9 oktober 2016

Höst

Ja, nu är det verkligen höst på riktigt. Här i Hå faller löven fort, gräsmattan är full av gula blad och allt börjar krypa in i dvala. Igår var vi ner till sjön Marmen och tände en eld för att kunna grilla några korvar till lunch. Jag hade grävt upp några maskar så Robban slängde i metspöt och hoppades på lite napp. Tyvärr blev det ingenting, någon känning och masken försvann, men inget som fastnade på kroken. Gjorde i och för sig inte så mycket, det var så himla kallt så att om det hade blivit napp hade de stelfrusna fingrarna inte kunnat rensa nåt ändå... Det blåste nämligen massor! Som tur är finns ett vindskydd där vi kunde sitta och äta, runt 8 grader är inte såå farligt om det inte blåser.

Efter ett par timmar tog vi oss tillbaka till stugan för att värma upp oss igen, jag placerade mig i soffan under varma filten och vi såg en film. Kvällen gick med kasslerpaj till middag, lite lugn och ro i TV-soffan.

Nu idag ska vi väl packa ihop våra saker, städa undan lite och sen fara hemåt igen. Inte så lockande, jag skulle gärna stannat kvar här ett tag till, längtar till vår långhelg här, då ska jag ha med lite varmare kläder, en bra bok och nånting att pyssla med!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar