söndag 22 juni 2014

Efter midsommar..

En mycket trevlig midsommarhelg är alldeles snart slut. Har som sagt varit på Ådö med stora delar av släkten. Det var kubbspel, brännboll och femkamp. Många långa samtal och höga hjärtliga skratt hördes över nejden... En hel del skrålande till musiken för vissa medan andra försökte göra sig hörda över en omgång TP. Själv tappade jag telefonen uppochner och alla kort trillade hullerombuller på backen. Rådig som jag var hade jag lagt dem så fint i väskan, men där var det sista stället jag tittade på lördagen... haha!

Lördagen ja... det var liite jobbigt att ta sig upp och ur sängen, det erkänner jag... Men inte mer än så!! :-P

En rätt kall dag, det var extra koftor på, och raggsockorna hade jag faktiskt fått med mig..! Det var skönt för fossingarna.. 
Godissugna blev vi också framåt kvällen så en tur till lokala Willys fick det bli!

Massor av mat till middag, grillen var full av kött och foliepaket med överraskning i. Kokt färskpotatis och en redig sallad också, sen blev det ju matkoma än en gång..!

Idag började jag och Ronja med en promenad till badberget och sen vidare förbi Verkarviken, en runda jag brukar gå när jag är där. En halvtimme tar det ungefär, skönt på morgonkvisten. Hade det varit varmare kunde det blivit ett bad... ;) Men så icke denna gång!

På hemvägen svängde vi in på Ikea och det var fler än vi som hade fått den idén kan jag säga...  Väl hemma igen tog vi varsin efterlängtad dusch och nu sitter jag här och bara är... Dags för jobb imorgon igen, tre jobbveckor kvar till semester, jag erkänner villigt att jag längtar nu..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar